Reklama dzieli się na przeróżne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak też wiele innych, niemniej jednak statystyki podkreślają wyraźnie, że na ludzi najporządniej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednak nie tylko – wchodzi w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego konsumenta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Kreowanie marki
Ta tradycyjna reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wobec tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka klientów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie prawdopodobnego kontrahenta są niezmiernie różnorodne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i niesłychanie odpowiednio wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a w takim razie jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.